Защо хранителният режим е важен при справянето с нежеланите мазнини

Hranitelen_rejin_1126x540

Вероятно поне веднъж и вие сте се сблъсквали с прочутата фраза “ти си това, което ядеш”. Храната не е просто удоволствие и необходимост – тя е инструмент за поддържане на цялостното здраве. Балансираният хранителен режим оказва пряко влияние не само върху фигурата, но и върху ума. Здравословното хранене е в основата на борбата с предизвикателството нежелани мазнини. С комбинация от тренировъчен режим и естетични процедури, хранителният режим би могъл да доведе до бързи, ефективни и задържащи се резултати.

В Ethics Body Sculpting вярваме, че положителната промяна към желаната фигура започва отвътре навън. Смятаме, че храната, която приемаме, стои в основата на стегнатия и добре оформен силует. Ето защо в следващите редове ще споделим за ключовото значение на хранителния режим за справянето с нежеланите мазнини. Ще разгледаме по-отблизо следните въпроси:

  1. Какво представлява хранителният режим и защо е важен
  2. Има ли разлика между здравословното хранене и хранителния режим
  3. Как се изготвя хранителен режим
  4. Как хранителният режим може да подейства на подкожните мазнини
  5. Кои са четирите принципа на здравословния хранителен режим
  6. Защо холистичният подход към предизвикателството нежелани мазнини има най-голям ефект
  7. Какви са резултатите от холистичния подход на Ethics Body Sculpting при премахването на нежеланите мазнини

Защо хранителният режим е важен при справянето с нежеланите мазнини - Ethics

1. Какво представлява хранителният режим и защо е важен

Човешкото тяло е сред най-сложните живи организми, които работят според циркадните ритми или така наречените биоритми. Биоритмите управляват хормоналната, нервната и храносмилателната система. Ако редовно пропускате закуска или вечеря, хапвате нездравословна храна, рискът от затлъстяване и заболявания на храносмилателната система се увеличава. За да поддържате форма, е важно да спазвате хранителен режим и да осъзнавате колко е важен той за нормалното функциониране на тялото и ума.

Хранителният режим, по дефиниция, е план на хранене, съобразно целите на конкретния индивид. Той е обвързан с информация за:

  • вид на храните, които се консумират;
  • количество и качество на хранителните продукти;
  • съотношение на приеманите храни;
  • време на прием.

Какво представлява хранителният режим и защо е важен - Ethics

Хранителният режим включва балансирано и редовно хранене в умерени количества. Когато приемате храна всеки ден по едно и също време, вие кондиционирате тялото си и апетитът ви бързо се възбужда. Той изпълнява следните важни функции:

  • Регулира времето на хранене и количеството хранителни вещества, които тялото ви консумира. Апетитът ви няма да ви позволи да преяждате, ако диетата ви е балансирана и храносмилането е нормално.
  • Подготвя храносмилането ви, като увеличава производството на слюнка и стомашен сок. По този начин, храната, която консумирате ще бъде усвоена по-бързо и няма да позволи да се подуете и да изпитате неразположение.
  • Позволява на циркадните ритми директно да управляват процеса на храносмилане. От 5 часа сутринта се повишава нивото на различните хормони и се засилва производството на стомашен сок. Стомашната активност продължава до 22:00 часа, след което отделянето на ензими се забавя и тялото се подготвя за сън. Именно поради тази причина нашите специалисти препоръчват да вечеряте не по-късно от 2-3 часа преди лягане.

Хранителният режим - Ethics

 

2. Има ли разлика между здравословното хранене и хранителния режим

Често, когато става въпрос за хранителен режим се говори като за нещо, което е обвързано с начало и край. В Ethics Body Sculpting не сме привърженици на тази концепция, тъй като тя нерядко е съпътствана с връщане към стария режим на хранене и до навиците, които са довели до състоянието, от което клиентът ни иска да излезе. Вместо това, предпочитаме да говорим за начин на хранене в дългосрочен план, без краен срок, с който човек да постига целите си, да се радва на добро здраве и да изгради положителна връзка с храната.

Основната разлика между здравословното хранене и хранителния режим е, че хранителният режим е изготвен спрямо специфичните индивидуални нужди на клиента. Хранителните режими, макар и да имат общи насоки, не са нещо универсално и зависят от конкретния човек и неговите цели. Ето защо, ако най-добрата ви приятелка спазва хранителен режим Х и жъне успехи, това не ви гарантира, че и вие спазвайки го ще постигнете същите резултати. Всеки организъм е различен и от там се поражда и нуждата от индивидуален подход.

Има ли разлика между здравословното хранене и хранителния режим - Ethics

3. Как се изготвя хранителен режим

Най-добрият вариант е хранителният режим да бъде изготвен от човек с познания в областта на нутрициологията. Насоки за храненето може да даде медицинско лице, диетолог или сертифициран треньор, преминал през обучение за хранене.

Изготвянето на хранителен режим включва следните стъпки:

  • Запознаване с клиента и историята му.
  • Попълване на въпросник, съдържащ информация за здравословен статус, начин на живот, цели и предпочитания.
  • Изготвяне на индивидуален хранителен режим.
  • Представяне на хранителния режим и разясняване на всички въпроси на клиента.
  • Проследяване на прогреса чрез антропометрични измервания, снимки и др.
  • Нанасяне на корекции в режима при нужда, спрямо прогреса и обратната връзка с клиента.

В Ethics Body Sculpting изготвяме индивидуален хранителен режим за нашите клиенти. Следим техния прогрес и отбелязваме промените, които настъпват с тялото и настроението им. Нашата цел е да им предложим подкрепа и премуим изживяване през цялото време на тяхната трансформация.

Как се изготвя хранителен режим - Ethics

4. Как хранителният режим може да подейства на подкожните мазнини

В човешкото тяло има два основни вида мазнини: подкожна мазнина и висцерална мазнина (която се складира около органите). Подкожните мазнини се намират точно в хиподермата и чрез тях тялото съхранява енергия. При хранене, тялото ни разгражда веществата в съединения, които използва за “гориво”. Когато имаме излишък от това гориво, организмът ни го превръща в триглицерит и го съхранява в запаси под формата на мазнини. В тази статия с радост споделяме с вас 5 съвета за премахването на мастните натрупвания в областта на корема.

Хранителният режим играе ключова роля при елиминирането на нежеланите мазнини. За редуциране на мастните натрупвания, той трябва да е основан върху отрицателния калориен баланс. За изгарянето на мазнините, приетите и усвоени калории следва да са по-малко от изразходваните. Препоръчваме намалянето на калории да става постепенно. Резките съкращения ще поставят тялото ви в режим на глад, ще намалят метаболизма и ще затруднят изгарянето на мазнините. Важно е да споменем, че не само количеството на калориите е важно, но и техният произход. Съветите, които бихме ви дали са следните:

  • Набавяйте си достатъчно висококачествени протеини
    Приема на висококачествен протеин ще засили метаболизма ви и ще ви помогне да поддържате мускулната си маса. Съветваме ви да наблегнете на риба, тофу, соеви зърна и морски дарове.
  • Заложете на полезните мазнини
    Кои са „добрите“ мазнини? Отговорът е полиненаситените (омега-3), които се съдържат в рибата и ядките, както и мононенаситените – във фъстъчено масло, зехтина, яйчните жълтъци и рибеното масло.
  • Използвайте богати на фибри пълнозърнести храни
    Кажете сбогом на рафинираното бяло брашно, бялата паста и белия ориз. Наблегнете на овесените трици, ечемика, ядките, семената, боба и лещата.
  • Заменете млечните продукти с алтернативи на растителна основа
    Бадемовото, кокосовото, соевото, оризовото и лешниковото мляко съдържат по-малко мазнини от животинските такива. Ако все пак държите на кравето мляко, изберете полуобезмаслено или обезмаслено такова.
  • Ограничете солта, рафинираната захар, безалкохолните напитки, алкохола и цигарите
    Всичко това ще ви помогне с изгарянето на нежеланите мазнини и ще подобри цялостното ви здравословно състояние.

 

Как хранителният режим може да подейства на подкожните мазнини - Ethics

5. Кои са четирите принципа на здравословния хранителен режим

В допълнение към редовното здравословно хранене в определен времеви интервал, трябва да следвате четири елементарни принципа:

  • Фракционно хранене
    Трябва да се храните поне четири пъти на ден на интервали от 3-4 часа, за да поддържате метаболизма си бърз. Това ще гарантира, че снабдявате тялото си с хранителните вещества, необходими за изграждане на мускули и изгаряне на мазнини.
  • Баланс
    Две малки закуски, обяд, следобедна закуска и вечеря – всички тези хранения трябва да включват комплекс от протеини, мазнини и въглехидрати, за да задоволят всички нужди на тялото ви.
  • Балансирано разпределение на храненията през деня
    Сутрин (7:00-9:00 ч.) и на обяд (около 14:00 ч.) стомахът е най-активен, поради което най-големите хранения трябва да се приемат по време на закуската и обяда. Размерът на порция може да достигне до 250-400 грама, докато другите ястия за деня не трябва да надвишават 150-200 грама.
  • Правилно разпределение на калориите
    В съответствие с биоритмите, тялото ви е най-активно през първата половина на деня, така че по това време трябва да се консумират по-голяма част от дневните калории.

 

Принципи на здравословния хранителен режим - Ethics

6. Защо холистичният подход към предизвикателството нежелани мазнини има най-голям ефект

Подкожните мазнини, за разлика от висцералните, се наслояват в по-упорити зони и тяхното премахване изисква по-комплексен подход. Подкожните мастни натрупвания често не реагират на самостоятелни монодиети и упражнения. За тяхното успешно елиминиране е нужна комбинирана програма от индивидуален хранителен режим, тренировъчен план и естетични процедури.

В Ethics Body Sculpting подхождаме холистично към предизвикателството нежелани мазнини. Освен хранителен режим, специалисти ни изготвят тренировъчен план за нашите клиенти. За по-бързи, ефективни и дълготрайни резултати използваме най-новите и неинвазивни технологии в съвременната медицинска естетика за елиминиране на нежеланите мазнини.  Уповаваме се на световно признати технологии в естетичната медицина – CoolTech и VelaShape III, които са напълно безопасни и одобрени от FDA. Процедурите, извършвани в комбинация от двата апарата, са подходящи за зоните: корем, паласки, седалище, бедра и в определени случаи двойна брадичка. Клиентите ни се радват на видими резултати с CoolTech – най-безопасната и ефективна технология за криолиполиза. Една процедура с апарата може да елиминира до 30% от нежеланите мастни натрупвания, като веднъж премахнати, те не се появяват никога повече.

Kриолиполиза с CoolTech - Ethics

7. Какви са резултатите от холистичния подход на Ethics Body Sculpting при премахването на нежеланите мазнини

Холистичният подход на Ethics Body Sculpting дава видими резултати. 3-месечната трансформация на Атанас е отлично доказателство за това. Атанас потърси холистичния подход на Ethics Body Sculpting, за да се справи с редуцирането на нежеланите мазнини и да постигне по-атлетична и по-стегната фигура.

След консултация с клиента, нашият екип от специалисти изготви индивидуален план на Атанас, който не само включваше апаратни процедури и хранителен режим, но и активни тренировки 5 пъти в седмицата. Невероятната тримесечна трансформация на Атанас започна с криолиполиза в областта на корема, извършена с CoolTech – сред най-ефективните технологии за редуциране на нежеланите мазнини, която предизвиква тяхното неутрализиране чрез контролирано изстудяване. Оформянето в областта на корема продължи с 4 процедури с технологията VelaShape III, която чрез комбинация от вакуум, радиочестота и инфрачервена светлина успя да стопи незасегнатите до момента мастни натрупвания и да оформи тялото на Атанас.

По време на своята индивидуална програма Атанас стриктно следваше и създаденият от нас хранителен режим, с който си осигуряваше калориен дефицит за още по-бързо постигане на желаните резултати. Тренировките също изиграха ключова роля в неговата трансформация. Те включваха комбинация от кардио и силови упражнения.

Само за три месеца Атанас намали обиколката на корема си с цели 7 сантиметра и стопи нежеланите мастни гънки. Той постигна впечатляващи резултати, като се освободи от нежеланите мазнини в областта на корема и цялостно оформи и тонизира фигурата си.

Какви са резултатите от холистичния подход на Ethics Body Sculpting

В първия епизод на новата поредица live видеа “Експертите на Ethics”, заедно с Ваня Стайкова – нашият body sculpting консултант, и с д-р Констрантин Маламов – нашия body shaping консултант за хранителен и двигателен режим разглеждаме именно темата за ефективните варианти за оформяне на тялото, спрямо типа фигура.

Нежеланите мазнини са предизвикателство, с което можете да се справите и вие вече знаете как. Време е да пристъпите към оформянето на вашите тяло и ум с ETHICS Body Sculpting. Запази своята безплатна консултация или ни се обади на +359 893 333 384.

ЗАПАЗИ ЧАС ЗА КОНСУЛТАЦИЯ
Свали наръчника за „Трите най-важни фактора за изящна фигура“

Comments (2)

Im very happy to find this web site. I wanted to thank you for your time just for this fantastic read!! I definitely liked every bit of it and i also have you book-marked to see new things in your website.

I would like to thank you for the efforts youve put in penning this website. I really hope to check out the same high-grade content by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my own, personal blog now 😉

Leave a comment